• Kralja Petra Prvog bb, Pljevlja, Crna Gora
  • Ponedjeljak-Petak
    8:00h - 15:00h
Grijanje doo, Pljevlja

Sajt je u izradi

close
dec

Odluka o uslovima i načinu snabdijevanja toplotnom energijom grada Pljevalja

Na osnovu člana 6, 10, 12 i 13 Zakona o komunalnim djelatnostima (“SL. List RCG”, br. 12/95), člana 164 stav 6 Zakona o energetici („Sl. List CG“, broj 28/10) i člana 34 Statuta opštine Pljevlja („Sl.list RCG- opštinski propisi“ br. 37/04, 30/07 i „Sl.list CG- opštinski propisi“32/09, i 14/11 ), Skupština opštine Pljevlja, na sjednici od 28.10.2015. godine, donijela je

O D L U K U

O USLOVIMA I NAČINU SNABDIJEVANJA TOPLOTNOM ENERGIJOM GRADA PLJEVALJA

I OPŠTE ODREDBE

 

Član 1

Ovom odlukom se propisuju uslovi i način obavljanja djelatnosti proizvodnje i distribucije toplotne energije, upravljanja distributivnim sistemom i snabdijevanja toplotnom energijom korisnika usluga na teritoriji Opštine Pljevlja i druga pitanja u vezi sa snabdijevanjem toplotnom energijom.

Područje snabdijevanja toplotnom energijom na teritoriji opštine određuje se urbanističkim planom, u skladu sa propisima o planiranju i izgradnji.

Sredstva za obavljanje djelatnosti proizvodnje, distribucije, upravljanja distributivnim sistemom i snabdijevanja toplotnom energijom korisnika usluga obezbjeđuju se iz prihoda ostvarenih isporukom toplotne energije, kao i iz drugih sredstava predviđenih zakonom i aktima donijetim u skladu sa zakonom.

Član 2

Ovom odlukom se uređuju:

  • definisanje pojmova,
  • nadležnost za održavanje opreme i razgraničenje nadležnosti
  • uslovi i način izdavanja odobrenja za priključenje na toplovodne instalacije,
  • evidencija korisnika usluge,
  • prava i obaveze proizvođača toplotne energije,
  • prava i obaveze korisnika toplotne energije,
  • međusobni odnosi između davaoca usluga i korisnika usluga;
  • opšta pravila o radu distributivnog sistema za toplotnu energiju;
  • elementi za obračun, način obračuna naknade za isporučenu toplotnu energiju i cijene usluga;
  • reklamacije na kvalitet isporučene toplotne energije i obračun naknade;
  • neovlašćeno korišćenje i obustava isporuke toplotne energije;
  • ostvarivanje nadzora nad sprovođenjem ove odluke;
  • kaznene odredbe;
  • kao i drugi uslovi kojima se obezbjeđuje redovno i sigurno snabdijevanje korisnika usluga toplotnom

Član 3

Pojedini izrazi upotrebljeni u ovoj odluci imaju sledeće značenje:

  • davaoc usluga– pravni subjekt koji obavlja djelatnost proizvodnje, distribucije i snabdijevanja toplotnom energijom;
  • korisnik usluga– fizičko ili pravno lice, kome davaoc usluge isporučuje toplotnu energiju. Korisnik usluga može biti i grupa pravnih i/ili fizičkih lica koji su priključeni na jednom ( zajedničkom ) predajnom prilključku.
  • tehnička pravila o priključenju – su pravila koja određuju tehničke uslove za projektovanje, izgradnju i priključenje toplotnih instalacija i opreme na toplovodnu mrežu a definisana su Pravilima o radu distributivnog sistema;
  • odobrenje za priključenje – je rješenje koje izdaje energetski subjekat, a po zahtjevu za priključenje na distributivni sistem;
  • sistem za snabdijevanje toplotnom energijom– jedinstven tehničko- tehnološki sistem međusobno povezanih energetskih objekata, koji služi za obavljanje djelatnosti proizvodnje, distribucije i snabdijevanja toplotnom energijom korisnika usluga;
  • objekat korisnika usluga– stambena, stambeno- poslovna, poslovna, porodična zgrada;
  • toplotni izvor- postrojenje za proizvodnju toplotne energije;
  • distributivni sistem– dio sistema za snabdijevanje toplotnom energijom, koji čine distributivna mreža, podstanice i pumpne stanice i predajni priključci;
  • distributivna mreža– skup povezanih toplovodnih cijevnih vodova, koji služi za distribuciju toplotne energije;
  • predajni priključak– granično mjesto između distributivne mreže i instalacije korisnika usluga. Po pravilu predajni priključak čine glavni zaporni ventili na cijevnim vodovima (potisni i povratni vod), koji se nalaze ispred ili u objektu korisnika usluga, a izuzetno može biti i prirubnički ili zavarivački spoj cijevnih Na predajnom priključku odgovornost davaoca usluga prestaje i prelazi na korisnika usluga;
  • instalacija korisnika usluga– instalacije grijanja od predajnog priključka, uključujući predajni priključak, do uređaja za potrošnju toplotne energije, uključujući i uređaje;
  • ureĎaji za potrošnju toplotne energije- radijatori, konvektori, kaloriferi, cijevni registri od glatkih cijevi, kao i ostali uređaji savremene konstrukcije;
  • podstanice i pumpne stanice – postrojenja koja služe za transformaciju, regulaciju i/ili cirkulaciju medija za prenos toplotne energije, uključujući obračunsko mjerno mjesto. Podstanice i pumpne stanice se prema tehničkom rešenju instaliraju u objektu, a izuzetno mogu biti smještene i van objekta, ukoliko je to tehničkim rešenjem predviđeno;
  • mjerno mjesto – je mjesto u toplotnoj podstanici gdje je postavljen mjerač utroška toplotne energije;
  • obračunsko mjesto – je objekat ( zgrada,stan, poslovni prostor), za koji davaoc usluge ispostavlja račun
  • mjerni ureĎaj– uređaj kojim se registruje količina isporučene toplotne energije na obračunskom mjernom mjestu. Mjerni uređaj može biti sopstveni mjerač utroška toplotne energije (koji registruje količinu isporučene toplotne energije za jednog korisnika usluga), ili zajednički mjerač utroška toplotne energije (koji registruje količinu isporučene toplotne energije za dva ili više korisnika usluga);
  • djelitelj utroška toplotne energije– posebni uređaj koji omogućava raspodjelu potrošnje toplotne energije koja je isporučena preko zajedničkog mjernog uređaja u zajedničkoj priključnoj podstanici za više korisnika usluge;
  • korisna površina objekta korisnika usluga- površina navedena u projektu, ugovoru o korištenju, dokazu o vlasništvu ili na osnovu mjerenja na licu mjesta;
  • priključna snaga objekta korisnika usluga– najveća dopuštena vrijednost snage predaje ili preuzimanja toplotne energije, instalisana snaga određena projektom za izvođenje ili projektom izvedenih radova, a na osnovu tehničkih i drugih posebnih uslova za izradu projektne dokumentacije, ili na osnovu zapisnički utvrđenog činjeničnog

PROIZVODNJA I DISTRIBUCIJA TOPLOTNE ENERGIJE

 

Član 4

Nadležni organ lokalne uprave, u skladu sa Strategijom razvoje energetike i programima razvoja i korišćenja obnovljivih izvora energije, planira lokalnim energetskim planom potrebe i način snabdijevanja toplotnom energijom, kao i mjere za efikasno korišćenje energije, obnovljivih izvora energije i kogeneracije.

Davaoc usluga priprema i predlaže nadležnom organu lokalne uprave godišnji bilans potreba količina proizvedene i isporučene toplotne energije, na osnovu potreba korisnika usluga.

Davaoc usluga je dužan da proces proizvodnje i isporuke toplotne energije organizuje racionalno, ekonomično, da prati i pridržava se propisanih normativa za utrošak energenata, goriva i drugih troškova, kao i zaštiti životne sredine.

Član 5

Nadležni organ lokalne uprave vodi registar, koji sadrži naročito podatke o: postrojenjima za proizvodnju toplotne energije, lokaciji na kojoj se nalaze, instalisanoj snazi kotlarnica i druge podatke.

Član 6

Davaoc usluga upravlja distributivnim sistemom za toplotnu energiju i snabdijeva toplotnom energijom korisnike usluga pod uslovima utvrđenim zakonom, ovom odlukom i propisima koje donosi nadležni organ lokalne uprave.

Davaoc usluga dužan je da:

  • vrši distribuciju toplotne energije svim korisnicima usluga na području na kojem obavlja tu djelatnost i upravlja distributivnim sistemom na principima javnosti i nediskriminatornosti;
  • stara se o bezbjednosti pogona distributivnog sistema i obezbjeđivanju pouzdanog i kontinuiranog snabdijevanja korisnika usluga toplotnom energijom;
  • obezbjedi održavanje, funkcionisanje i razvoj distributivnog sistema usklađen sa potrebama korisnika usluga, kojima isporučuje toplotnu energiju na određenom području.

Član 7

U postupku izdavanja odobrenja za izgradnju ili rekonstrukciju privremenog sistema za snabdijevanje toplotnom energijom, u funkciji izgradnje ili rekonstrukcije privremenog objekta i privremene njegove eksploatacije, korisnik ovog sistema mora zadovoljiti sve normative i standarde zaštite životne sredine.

Kad se iz nekih razloga a koji nisu vezani za opremu davaoca ili korisnika usluge ne može priložiti odgovarajuć dozvola nadležnog organa lokalne uprave, na zahtjev korisnika usluge može se početi sa probnim radom u slučaju da isti neće pričinjavati štetu

Ukoliko je ispunjen uslov iz stava 1, privremeni sistem za snabdijevanje toplotnom energijom, uz saglasnost nadležnog organa lokalne uprave, može se prevesti u trajan sistem za snabdijevanje toplotnom energijom.

OPŠTA PRAVILA O RADU DISTRIBUTIVNOG SISTEMA

 

Član 8

Priključenje objekta korisnika usluga na distributivni sistem vrši se povezivanjem instalacija korisnika usluga, preko predajnog priključka, sa distributivnom mrežom.

Član 9

Subjekt koji planira izgradnju i priključenje objekta korisnika usluga na distributivni sistem, odnosno želi da izvrši izmjene na već priključenoj instalaciji korisnika usluga, a koje za posledicu mogu imati izmjene priključne- instalisane snage u objektu korisnika usluga, ili promjenu načina rada, dužan je da od davaoca usluga pribavi termo- energetsku saglasnost sa tehničkim uslovima za projektovanje i priključenje.

Tehnički uslovi za projektovanje i priključenje odnose se na mjesto i način priključenja objekta korisnika usluga na distributivni sistem, sa potrebnim priključnim parametrima.

Član 10

Subjekt koji želi da priključi objekat korisnika usluga na distributivni sistem, dužan je da podnese pisani zahtjev za izdavanje termo- energetske saglasnosti.

Zahtjev za izdavanje saglasnosti iz stava 1 mora da sadrži sledeće podatke o:

  • investitoru, odnosno vlasniku objekta (firma, sjedište, odnosno lično ime fizičkog lica i adresu);
  • objektu za koji se traži odobrenje (vrsta, namjena objekta, lokacija i drugo);
  • očekivani vremenski period za koji treba da se izvrši priključenje;
  • predviđenoj priključnoj- instalisanoj snazi, kao i nominalnom radnom pritisku, temperaturi, protoku, koji je potrebno obezbjediti na priključku objekta;
  • tehničkim karakteristikama objekta za koji se zahtjeva odobrenje, u vezi energetske efikasnosti;
  • projekat predajnog priključka objekta;
  • projekat za izvođenje instalacije korisnika usluga;
  • projekat izvedenih radova;
  • građevinsku

Pored nabrojanih dokumenata, davaoc usluga može tražiti i druga potrebna dokumenta ukoliko je to neophodno.

Član 11

Davaoc usluga je dužan da u roku od 20 dana po prijemu pisanog zahtjeva iz člana 10 izda rešenje o termo- energetskoj saglasnosti ako su ispunjeni svi uslovi iz tehničkih i drugih posebnih uslova za priključenje i ako to dozvoljavaju mogućnosti sistema za snabdijevanje toplotnom energijom.

Termo- energetska saglasnost je pisani dokaz i garancija o mogućnosti obezbjeđenja potrebih količina toplotne energije iz sistema za snabdijevanje toplotnom energijom, prema raspoloživim i planiranim kapacitetima, a u skladu sa programom širenja sistema za snabdijevanje toplotnom energijom u momentu podnošenja zahtjeva.

Član 12

Rešenjem o termo- energetskoj saglasnosti se definiše predajni priključak, odnosno uslovi priključenja na distributivnu mrežu, mjesto i način priključenja, rok i troškovi priključenja.

Termo-energetska saglasnost važi 6 mjeseci od dana izdavanja ako u saglasnosti nije naveden duži rok.

Priključenje objekta, odnosno instalacija, se mora ostvariti u skladu sa tehničkim uslovima za priključenje na distributivni sistem.

Protiv rešenja iz stava 1 može se podnijeti žalba nadležnom ogranu lokalne uprave. Odluka po žalbi je konačna i protiv nje se može pokrenuti upravni spor.

Član 13

Za priključenje objekta korisnika usluga na distributivni sistem podnosilac zahtjeva iz člana 10 plaća naknadu.

Visina naknade za priključenje iz stava 1 obračunava se po KW priključne- instalisane snage objekta korisnika usluga, po cjenovniku koji donosi davaoc usluga.

Pored naknade iz stava 2, podnosilac zahtjeva dužan je da plati troškove izdavanja termo- energetske saglasnosti i odobrenja projektne dokumentacije, prema cjenovniku davaoca usluga.

Član 14

Ukupna toplotna energija isporučena korisniku usluge mjeri se mjernim uređajima ugrađenim u podstanici korisnika usluga.

Mjerne uređaje iz stava 1 obezbjeđuje davaoc usluge i dužan je da ih kao svoja sredstva ugradi, održava i stara se o njihovoj ispravnosti, baždari ih i vrši mjerenje isporučene toplotne energije.

Postavljanje mjernog uređaja na mjernom mjestu u novim objektima vrši davaoc usluge a o trošku investitora

U slučaju kvara opreme iz stava 1 ili u slučaju nepostojanja iste naknada za isporučenu toplotnu energiju se obračunava po ekvivalentnom m² korisne površine.

Član 15

Ukoliko postoji tehnička mogućnost za registrovanje sopstvene, pojedinačne potrošnje toplotne energije, korisnik usluge na uređajima za potrošnju toplotne energije ugrađuje termostatske ventile i djelitelje utroška toplotne energije.

Tehničke uslove za ugradnju opreme iz stave 1 izdaje davaoc usluga.

U slučaju kvara opreme iz stava 1, ili u slučaju nepostojanja iste, naknada za isporučenu toplotnu energiju se obračunava po ekvivalentnom m² korisne površine.

Član 16

Korisnik usluga koji ne posjeduje mjerni uređaj a želi da uspostavi obračunsko mjerno mjesto obavezan je da u objektu korisnika usluge obezbjedi adekvatan prostor i izvrši ugradnju podstanice, i omogući davaocu usluge da ugradi mjerni uređaj i vrši mjerenje isporučene količine toplotne energije.

Tehničke uslove za ugradnju opreme iz stava 1 izdaje davaoc usluga, a u skladu sa tehničkim i drugim pozitivnim propisima o stanovanju, svojinsko pravnim odnosima, izgradnji objekata i uređenju prostora.

Zavisno od tehničke mogućnosti, ugradnja opreme za mjerenje pojedinačne potrošnje toplotne energije ( kalorimetri,djeljitelji utroška i termostatski ventili ), obaveza su svih kategorija korisnika usluge.

Po isteku roka iz člana 67 Odluke,ukoliko odbiju i ne izvrše ugradnju sekundarnih mjernih uređaja ili djelitelja, troškove za zagrijavanje prostorija će plaćati prema površini zagrijavanog prostora a uvećano za korekcioni faktor 1,2.

Član 17

Kada korisnik usluga i davaoc usluga izvrše regulaciju instalacija korisnika usluga i podstanice i obave primopredaju opreme podstanice sa korisnika usluga na održavanje davaocu usluga, korisnik usluga je dužan da podnese zahtjev za redovnu isporuku toplotne energije, čime prestaje režim privremene isporuke toplotne energije.

Na osnovu zahtjeva iz stava 1 korisnik usluge i davaoc usluge zaključuju ugov o isporuci i snabdijevanju toplotnom energijom.

Ukoliko ugovor o isporuci i snabdijevanju nije sklopljen u pismenom obliku a korisnik stvarno troši toplotnu energiju, smatra se i postupa kao da je ugovor sklopljen.

Ukoliko na zajedničkom mjestu, odnosno na jednom predajnom priključku, toplotnu energiju preuzima grupa fizičkih i/ili pravnih lica ugovor iz stava 2 zaključuje se sa organom upravljanja objekta, ili sa ovlašćenim predstavnikom.

Član 18

Izuzetno se rešenje o odobrenju za priključenje može izdati i za objekte koji nemaju sopstvenu podstanicu ili pumpnu stanicu, već se na distributivni sistem mogu priključiti preko podstanice ili pumpne stanice drugog korisnika usluga, odnosno predajnog priključka.

Član 19

Odredbe ove odluke koje se odnose na priključenje objekta korisnika usluga, primjenjuju se i kod promjena na predajnom priključku, kao i kod izvođenja radova na izmjeni  instalacija.

Ako je promjena potrebna zbog radova na predajnom priključku ili distributivnoj mreži troškove izvođenja promjena snosi davaoc usluga.

Ako je promjena potrebna zbog radova na instalacijama korisnika usluge troškove izvođenja promjena snosi korisnik usluga.

Član 20

Korisnik usluga koji zahtjeva promjene na predajnom priključku, instalacijama korisnika usluge i/ili obračunskom mjernom mjestu dužan je ispuniti tehničke i druge uslove i pribaviti saglasnost od davaoca usluga, odnosno nadležnog organa lokalne uprave.

Davaoc usluga je dužan da u roku od 20 dana po prijemu pisanog zahtjeva iz stave 1. Izda rešenje o saglasnosti ako su ispunjeni svi tehnički i drugi uslovi, i ako to dozvoljavaju mogućnosti sistema za snabdijevanje toplotnom energijom.

Troškove promjena na predajnom priključku, instalacijama korisnika usluge i/ili obračunskom mjernom mjestu, u skladu sa obračunom usluge, snosi podnosilac zahtjeva, a radove izvodi davaoc usluga.

Na rešenje iz stava 2 korisnik usluga može podnijeti žalbu u roku od 15 dana od dana dostavljanja rešenja.

Žalba se podnosi nadležnom organu lokalne uprave, odluka po žalbi je konačna i protiv nje se može pokrenuti upravni spor.

Član 21

Korisnik usluge je dužan dio toplotnih instalacija i uređaja (instalacije korisnika usluge) u skladu sa tehničkim i drugim važećim propisima održavati u ispravnom stanju i omogućiti njihovo funkcionisanje shodno namjeni istih.

Korisnik usluga kod koga postoji rastavljena veza između uređaja za potrošnju toplotne energije i razvodne instalacije grejnog medija, odnosno u čijem prostoru postoji razvodna instalacija grejnog medija dužan je da plaća naknadu u iznosu 30 % od pune naknade za isporučenu toplotnu energiju, a koji se odnosi na indirektno zagrijavanje, rezervaciju proizvodnog i distributivnog kapaciteta i njihovo funkcionalno održavanje.

Član 22

Korisnik usluga može podnijeti davaocu usluga zahtjev za privremeno ili trajno isključenje uređaja za potrošnju toplotne energije i razvodne instalacije grejnog medija.

Zahtjev za isključenje iz stava 1 se podnosi u pisanoj formi, po isteku grejne sezone, najkasnije 20 dana od dana završetka grejne sezone, s tim da je podnosioc zahtjeva izmirio sve obaveze prema davaocu usluga za protekle grejne sezone.

Ukoliko bi preduzimanjem radnji prema zahtjevu korisnika iziskivalo intervencije koje mogu remetiti rad sistema ili se izvode radovi koji se smatraju rekonstrukcijom postojećeg sistema, tada je podnosioc zahtjeva dužan priložiti i građevinsku dozvolu izdatu od nadležnog organa lokalne uprave.

Tehnički uslovi za privremeno ili trajno isključenje uređaja za potrošnju toplotne energije i razvodnih instalacija grejnog medija bliže će se urediti pravilima o radu distributivnog sistema iz člana 68 Odluke.

Član 23

Davaoc usluga je dužan o zahtjevu iz člana 22 odlučiti u roku od 20 dana od dana podnošenja zahtjeva.

Odluku o zahtjevu za isključenje donosi u formi rešenja.

Troškove isključenja snosi podnosioc zahtjeva, a određuju se u skladu sa obračunom usluge.

Na rešenje iz stava 2 korisnik usluga može podnijeti žalbu u roku od 15 dana od dana dostavljanja rešenja.

Žalba se podnosi nadležnom organu lokalne uprave, odluka po žalbi je konačna i protiv nje se može pokrenuti upravni spor.

Član 24

Zabranjeno je samovoljno priključivanje objekata, odnosno instalacija korisnika usluga, na distributivni sistem, kao i isključivanje istih bez saglasnosti davaoca usluga.

Zabranjena je bez saglasnosti davaoca usluga prepravka instalacija korisnika usluga, smanjenje i povećavanje kapaciteta uređaja za potrošnju toplotne energije, priključenje bojlera za toplu vodu ili bilo kakvih radova koji odstupaju od projektovanog stanja.

Iz instalacija korisnika usluga, predajnih priključaka, kao i podstanica i pumpnih stanica nije dozvoljeno oduzimanje tople vode, niti se smiju skidati elementi sigurnosti ili plombe sa istih.

Član 25

Ukoliko korisnik usluga izvrši neku od radnji iz člana 24 davaoc usluga može obustaviti isporuku toplotne energije korisniku usluga.

Prije obustave isporuke toplotne energije korisniku usluga mora biti dostavljena pisana opomena u kojoj je određen rok za otklanjanje uočenih nepravilnosti i nedostataka.

Rok iz prethodnog stava ne može biti kraći od tri dana od dana dostavljanja opomene.

Korisnici usluga dužni su da ovlašćenim licima davaoca usluga omoguće pristup instalacijama korisnika usluga radi pregleda i kontrole.

Član 26

Davaoc usluga može bez prethodne pisane opomene obustaviti isporuku toplotne energije po prijavi inspekcijskog organa, svoje tehničke službe ili korisnika usluga u sledećim slučajevima:

  • kada je stanje instalacija korisnika usluga takvo da njihov rad predstavlja opasnost za korisnika usluga i njegovu imovinu;
  • kada je stanje instalacija korisnika usluga takvo da se ne može ostvariti kvalitet grijanja i kontinuitet isporuke toplotne energije;
  • otklanjanja smetnji u radu na instalaciji korisnika usluga;
  • proširenja distributivne mreže;
  • ako korisnik usluga ošteti svoju instalaciju ili instalaciju davaoca usluga, tako da je ugrožen rad sistema za snabdijevanje toplotnom energijom i ako smeta u snabdijevanju toplotnom energijom drugim korisnicima usluga;
  • ako korisnik usluga ne održava instalaciju tako da obezbjeđuje neometano snabdijevanje toplotnom energijom,
  • u drugim slučajevima kada usled ponašanja kupca prema toplotnom sistemu može nastati šteta za druge korisnike usluge ili za davaoca

Ukoliko dođe da prekida u isporuci toplotne energije iz navedenih razloga davaoc usloga o tome obavještava korisnika usluga, kao i nadležni organ lokalne uprave.

Član 27

Ponovna isporuka toplotne energije po obustavi iz člana 26 počeće kada se otklone razlozi obustavljanja i kada se davaocu usluga izmire svi nastali troškovi i šteta koja je pričinjena.

SNABDIJEVANJE TOPLOTNOM ENERGIJOM

 

Član 28

Davaoc usluga je dužan da organizuje rad i poslovanje na način kojim se obezbjeđuje pouzdano, trajno i kontinuirano snabdijevanje korisnika usluga toplotnom energijom.

Snabdijevanje korisnika usluga toplotnom energijom ne može se uskratiti osim u slučajevima i pod uslovima utvrđenim zakonom i ovom odlukom.

Član 29

Davaoc usluga je dužan da korisnicima usluga isporučuje toplotnu energiju kvalitetno i u vrijeme predviđeno ovom odlukom.

Član 30

Davaoc usluga će snabdijevanje toplotnom energijom omogućiti svim zainteresovanim subjektima ukoliko za to postoje tehnički i drugi uslovi.

Davaoc usluga neće diskriminisati bilo koje lice, korisnika usluga ili grupu korisnika prilikom utvrđivanja naknade za pružene komunalne usluge, nuđenja usluga ili ispunjavanja bilo koje druge obaveze.

Član 31

Davaoc usluga, kao snabdijevač toplotnom energijom, obezbjeđuje toplotnu energiju iz sopstvenih izvora ili zaključuje godišnje ugovore o kupovini toplotne energije u skladu sa potrebama korisnika usluga.

Član 32

Davaoc usluga počinje sa isporukom tolotne energije kada se ispune svi uslovi predviđeni ovom odlukom.

Član 33

Grejna sezona počinje 1. oktobra, a završava se 30. aprila.

Izuzetno grejna sezona može početi prije ili poslije roka iz stava 1, u slučaju kada je srednja dnevna temperature vazduha tri dana uzastopno niža ili viša od 12 0C.

Član 34

Grejni dan traje neprekidno svih 24 časa dnevno, s tim što se u toku noći od 21:00 do 05:00 časova prekida loženje i snižava projektovana temperatura grijanja.

Za vrijeme državnih i vjerskih praznika koji padaju u vrijeme grejne sezone, isporuka toplotne energije se ne prekida.

U toku grejnog dana kada je spoljna temperature viša od 12 0C davaoc usluga smanjiće isporuku toplotne energije prekidom loženja kotlova, odnosno sniženjem intenziteta vatre u ložištu.

U toku ovih prekida korisnici usluga se ne oslobađaju obaveze plaćanja grijanja, ukoliko je prekid duži od 3 dana korisnici usluga grijanja oslobađaju se plaćanja za dane prekida.

Član 35

Davaoc usluga će u prostoru kosrisnika usluga, pri spoljnoj temperaturi od -19 0C do +12 0C, u svakom trenutku postizati i održavati projektovane temperature prostora, sa dozvoljenim odstupanjem od

+/- 2 0C i to:

–     + 10 0C stepeništa van stanova;

–     + 20 0C dnevni prostor, spavaće sobe, kuhinje;

–     + 15 0C predsoblja i hodnici;

–     + 22 0C kupatila;

–     + 20 0C kancelarije, lokali i radnje;

–     + 10 0C magacinske prostorije u sklopu lokala;

–     + 15 0C WC- toaleti.

Davaoc usluga će proizvodnju toplotne energije u toku grejnog dana, u sistemima koji nemaju automatsku regulaciju, što je moguće više uskladiti sa kliznim dijagramom, tako što će svakog dana pratiti spoljne temperature vazduha i razvodne i povratne temperature sistema, a prema sledećoj tabeli:

Ts -19 -15 -10 -5 0 +5 +12
Tr 90 82 75 68 60 51 35
Tp 70 64 58 52 47 40 30

Ts- spoljne temperature vazduha;

Tr- razvodne temperature na izlazu iz kotla; Tp-povratne temperature na ulazu u kotao.

Temperature iz stava 1 davaoc usluga je dužan da postiže i održava pod uslovom da je instalacija korisnika usluga urađena prema odobrenom projektu, da je izvršen tehnički prijem, da su instalacije ispravne i da je toplotna zaštita objekta izvedena prema projektu.

Član 36

U toku grejne sezone davaoc usluga je obavezan da korisnicima usluga isporučuje toplotnu energiju i da obezbjedi temperature propisane članom 35.

Davaoc usluga neće biti odgovoran ako dođe do poremećaja ili prekida pružanja usluga samo usled više sile.

Ako dođe do poremećaja ili prekida u isporuci toplotne energije usled više sile, davaoc usluga je dužan da preduzme mjere da bi se obezbjedilo kontinuirano pružanje usluga.

U slučaju prekida pružanja usluga usled više sile, kao i zbog nastalih kvarova na postrojenjima, ili pucanja glavnog cjevovoda za transport grejnog medija i zbog toga se mora prekinuti isporuka toplotne enegrgije, davaoc usluga je dužan da o tome pisanim putem obavjesti organ lokalne uprave nadležan za komunalne poslove, kao i korisnike usluga preko sredstava javnog informisanja i preduzima mjere na otklanjanju kvara.

Uzrok nastanka neočekivanih kvarova na postrojenjima, koji su izazvali prekid u snabdijevanju toplotnom energijom, utvrdiće se od strane stručne komisije, koju će oformiti organ lokalne uprave nadležan za komunalne poslove.

Član 37

Davaoc usluga je dužan da svakodnevno vodi kotlovsku knjigu toplotnog postrojenja.

U kotlovsku knjigu se unose podaci o radu toplotnog postrojenja, stanju mjernih instrumenata, regulacionih, sigurnosnih uređaja i ostalih tehničkih parametara vezanih za proizvodnju i distribuciju toplotne energije, podaci o vremenu rada toplotnih postrojenja i vremenu grijanja objekata korisnika usluga.

Kotlovska knjiga služi kao osnov za utvrđivanje broja ostvarenih grejnih dana i kvaliteta grijanja.

ODRŽAVANJE

Član 38

Davaoc usluga je dužan da svoje proizvodne i distributivne kapacitete održava u ispravnom stanju, da obezbjedi njihovu stalnu pogonsku i funkcionalnu sposobnost i bezbjedno korišćenje u skladu sa tehničkim, drugim propisima i standardima.

Član 39

Korisnik usluga je dužan sa se stara o ispravnosti svoje instalacije, kao i instalacije u posebnim djelovima objekta korisnika usluga koja mu je povjerena na upravljanje i održavanje.

Davaoc usluga može da sklopi sa korisnikom usluga ugovor o održavanju instalacija korisnika usluga.

Član 40

U prostorije u kojima je smještena podstanica ili pumpna stanica dozvoljen je pristup samo službenim licima, ovlašćenim licima davaoca usluga, odnosno drugog privrednog društva ili preduzetnika koji održava instalacije korisnika usluga i korisnicima usluga koji učestvuju u postupku po reklamaciji na isporučenu toplotnu energiju.

Ključ od ulaza u prostoriju gdje je smještena podstanica ili pumpna stanica mora biti dostupan davaocu usluga.

Bez prisustva ovlašćenog lica davaoca usluga dozvoljen je pristup podstanici ili pumpnoj stanici samo u slučaju opasnosti o čemu se odmah mora obavjestiti davaoc usluga.

Član 41

Primopredaja novoizgrađenih kotlarnica, podstanica i pumpnih stanica i toplovodnih cijevnih vodova na korišćenje i održavanje davaocu usluga vršiće se komisijski, a komisiju sačinjavaju stručna lica investitora, izvođača radova, davaoca usluga i nadležnog organa lokalne uprave.

Primopredaja će se izvršiti samo ako su ispunjeni svi uslovi za dobijanje upotrebene dozvole i ako komisija iz stava 1 nema uslovnih primjedbi za puštanje predmetnih postrojenja u rad.

Član 42

Ukoliko investitori novoizgrađenih energetskih objekata ne postupe prema članu 41, davaoc usluga neće primiti predmetna postrojenja na korišćenje i održavanje i preko istih vršiti isporuku toplotne energije korisnicima usluga sve dok se ne ispune predviđeni uslovi iz člana 41 stav 2.

Član 43

Osnivač davaoca usluga, davaoc usluga i korisnici usluga dužni su u toku grejne sezone sagledati stanje pogonske spremnosti svih postrojenja, opreme i instalacija grijanja i izvršiti sanaciju dotrajalih instalacija saglasno utvrđenim granicama korišćenja i održavanja postrojenja iz ove odluke.

Radovi iz stava 1 obavljaju se po prestanku grejne sezone i obaveza je da se isti završe prije početka naredne grejne sezone, a sve u skladu sa donijetim planovima održavanja.

Član 44

Neposredno prije početka grejne sezone, davaoc usluga je dužan da sprovede sva potrebna ispitivanja i sačini sve izjave i zapisnike o ispitivanjima.

V.  ELEMENTI ZA OBRAČUN, NAČIN OBRAČUNA NAKNADE ZA ISPORUČENU TOPLOTNU ENERGIJU I CIJENE USLUGA

 

Član 45

Elementi za obračun naknade za isporučenu toplotnu energiju su:

  • energenti;
  • gorivo;
  • hemijska priprema grejnog medija;
  • tekuće i preventivno održavanje osnovnih sredstava;
  • amortizacija, održavanje, rekonstrukcija i modernizacija toplotne opreme;
  • osiguranje, naknade, takse, porezi, doprinosi, kamate i drugi finansijski rashodi;
  • bruto zarade i druga lična primanja zaposlenih;
  • zaštita životne sredine;
  • poslovanje kojim se obezbjeđuje odgovarajuća stopa i rok povraćaja sredstava od investicija u toplotnu opremu i instalacije;
  • ostali- nepomenuti troškovi.

Član 46

Elementi iz člana 45 iskazuju se po stavovima na osnovu kojih se vrši obračun naknade za isporučenu toplotnu energiju, odnosno pruženih usluga za obračunski period.

Stavovi na osnovu kojih se može vršiti obračun naknade za isporučenu toplotnu energiju su:

  • cijena za količinu isporučene toplotne energije izražena u €/KWh;
  • cijena za količinu isporučene toplotne energije izražena u €/KW;
  • cijena za količinu isporučene toplotne energije izražena u €/m².

Član 47

Korisnici usluga se po pravilu razvrstavaju u dvije grupe (po namjeni korišćenja prostora):

  • I grupa – korisnici usluga u stambenom prostoru;
  • II grupa – korisnici usluga u poslovnom

Član 48

U grupu korisnika usluga u stambenom prostoru spadaju korisnici usluga čija je namjena korišćenja prostora: dnevni prostor, spavaće sobe, kuhinje, predsoblja i hodnici, kupatila i druge prostorije koje se mogu smatrati korisnom površinom stambenog prostora.

Član 49

U grupu korisnika usluga u poslovnom prostoru spadaju korisnici usluga čija je namjena korišćenja prostora: kancelarije, lokali i radnje, hodnici i komunikacije, magacinske prostorije, toaleti i druge prostorije koje se mogu smatrati korisnom površinom poslovnog prostora.

Član 50

 

Količina isporučene toplotne energije utvrđuje se neposredno na osnovu očitavanja sa mjernog uređaja (KWh). Pri obračunu se vrijednosti mjerene u KWh zaokružuju na dva decimalna mjesta.

Do uspostavljanja mjerenja iz stava 1, odnosno odgovarajućih mjerenja na nivou podstanica, obračun naknade iz člana 46, za grupe korisnika usluga iz člana 47, se vrši po ekvivalentnom m² korisne površine (ekvivalentni m² se odnosi na grejane prostore standardne visine od 2,60 m).

Član 51

Korisnici usluga iz člana 47 imaju pravo na status kvalifikovanog potrošača toplotne energije.

Status kvalifikovanog potrošača korisnici usluga stiču ako je njihova ukupna potrošnja toplotne energije na svim mjernim mjestima, u poslednjih 12 mjeseci, bila iznad potrošnje koja je kao minimalna utvrđena na godišnjem nivou za sticanje statusa kvalifikovanog potrošača.

Minimalna godišnja potrošnja toplotne energije kojom se stiče status kvalifikovanog potrošača iznosi 5.000 GJ.

Promjena utvrđenog statusa kvalifikovanog potrošača u status korisnika usluga prve ili druge grupe iz člana 47, odnosno statusa korisnika prve ili druge grupe u status kvalifikovanog potrošača, ne može se vršiti prije isteka roka od 12 mjeseci od dana poslednje promjene statusa.

Kvalifikovani potrošač ne može izgubiti taj status dok održava potrošnju toplotne energije iznad minimalne potrošnje utvrđene za sticanje takvog statusa.

Član 52

Na osnovu ispostavljenog računa od strane davaoca usluga, kao naknadu za isporučenu toplotnu energiju, krajnji potrošač izmiruje svoje obaveze plaćanja najkasnije do 15_og u mjesecu za prethodni mjesec, a zaduženje je svakog mjeseca na godišnjem nivou prema utvrđenoj cijeni.

Korisnik usluga koji zakasni sa plaćanjem računa iz stava 1 dužan je da plati i zateznu kamatu za period zakašnjenja.

Član 53

Cijene usluga i način plaćanja, na predlog davaoca usluga, utvrđuje organ lokalne uprave nadležan za komunalne poslove, na koje saglasnost daje Predsjednik opštine.

Cijena toplotne energije za kvalifikovanog potrošača je slobodna i utvrđuje se ugovorom, na koji saglasnost daje Predsjednik opštine.

Cjenovnici usluga su javni.

VII REKLAMACIJE NA KVALITET SNABDIJEVANJA TOPLOTNOM ENERGIJOM I OBRAČUN NAKNADE ZA ISPORUČENU TOPLOTNU ENERGIJU

 

Član 54

Na kvalitet isporučene toplotne energije, kao i na obračun naknade za isporučenu toplotnu energiju, reklamaciju može podnijeti korisnik usluga, odnosno zastupnik korisnika usluga.

Član 55

Ako davaoc usluga u toku grejnog dana ne postiže i ne održava temperature predviđene ovom odlukom korisnik usluga ima pravo na reklamaciju.

Reklamacija se davaocu usluga podnosi pisanim putem.

Davaoc usluga je dužan da evidentira dan i čas prispijeća reklamacije i u roku od 24 časa zapisnički utvrdi stanje na licu mjesta, kao i da preduzme mjere za hitno otklanjanje nedostataka u granicama raspolaganja i održavanja instalacija.

Član 56

Ukoliko postoji više uzastopnih reklamacija na kvalitet usluga od strane istog korisnika usluga, davaoc usluga bez prethodnog obavještenja korisnika usluga može da vrši provjeru kvaliteta usluga u objektu korisnika usluga.

Korisnik usluga dužan je davaocu usluga da omogući provjeru kvaliteta usluga.

Član 57

Ukoliko je temperatura u prostoru objekta korisnika usluga manja od propisane u članu 35, a usled nedostataka koje davaoc usluga nije u mogućnosti da otkloni, davaoc usluga će odobriti umanjenje i zaduženje naknade za čitav obračunski period.

Naknada se umanjuje 5 % po stepenu temperature niže od projektovane temperature određene članom 35, a za temperaturu ispod 12 0C naknada se ne plaća.

Mjerenje temperature vrši se na visini od 1,2 m od poda, u sredini prostora i u vrijeme trajanja intezivnog grejnog dana.

Ukoliko su razlozi zbog kojih se ne postižu predviđene temperature zagrijevanja kod korisnika usluga, kao što je poremećaj u regulaciji instalacije korisnika usluga, zbog dotrajalosti instalacije korisnika usluga, fasadne stolarije, ulaznih vrata i slično, korisnik usluga nema pravo na umanjenje naknade, već će naknadu platiti u punom iznosu.

Član 58

Ukoliko se od strane davaoca usluga utvrdi da objekat korisnika usluga ili više objekata, koji su priključeni preko zajedničkog predajnog priključka na distributivnu mrežu, imaju nekvalitetne usluge onda se ne prave pojedninačni zapisnici već jedan zapisnik, koji potpisuju vlasnici, odnosno organi upravljanja objekata, komunalni inspektor i predstavnik davaoca usluga. Na osnovu ovakvog zapisnika vrši se umanjenje naknade za sve korisnike usluga u skladu sa stavom 2 člana 57.

Davaoc usluga obavezan je da u najkraćem roku utvrdi razloge nekvalitetnih usluga, iste otkloni, a u suprotnom obustavi isporuku toplotne energije uz saglasnost korisnika usluga.

U slučaju da se komisijskim uvidom, a na osnovu činjenica utvrđenih u zapisniku uz prisustvo komunalnog inspektora i predstavnika korisnika usluga, utvrdi da nekvalitetna isporuka toplotne energije nije nastala krivicom davaoca usluga, davaoc usluga će u roku od 24 časa sačiniti zapisnik i dostaviti korisniku usluga radi preduzimanja mjera na otklanjanju nedostataka.

VIII OBAVEZE DAVAOCA I KORISNIKA USLUGA

 

Član 59

Davaoc usluga:

  • snabdijeva korisnike usluga toplotnom energijom u skladu sa ovom odlukom;
  • obavještava korisnike usluga o planiranim obustavama isporuke toplotne energije;
  • organizuje dežurnu službu za neprekidan prijem reklamacija i blagovremeno intervenisanje u slučaju kvarova na sistemu za snabdijevanje toplotnom energijom;
  • obavještava korisnike usluga o stanju sistema za snabdijevanje toplotnom energijom i planovima njegovog razvoja, o ukupnoj potrošnji i dinamici potrošnje toplotne energije, cijenama i promjenama cijena za količinu isporučene toplotne energije i drugim elementima od interesa za korisnike
  • Osavremenjava i stimuliše sistem mjerenja kako bi omogućio da korisnik usluge plaća samo onu toplotnu energiju koju je potrošio, a sve u cilju što racionalnije potrošnje toplotne

Član 60

Korisnik usluga:

  • odgovara za stanje i održavanje instalacije korisnika usluga;
  • ne vrši nikakve radnje bez saglasnosti davaoca usluga na instalaciji korisnika usluga, a koje su zabranjene odredbama ove odluke;
  • obavezan je da u toplotnim podstanicama u svakom trenutku davaocu usluge omogući pristup toplotnoj opremi, a prostorije i pomoćnu opremu održava u funkcionalnom stanju;
  • odgovara za štetu i posledice koje nastaju usled ne funkcionalnosti njegove toplotne opreme;
  • omogući priključenje toplotne opreme trećih lica na priključni cjevovod u skladu sa tehničkim uslovima davaoca usluge a sve slučaju ako se priključenjem trećih lica ne ugrožava funkcionalnost postojećeg sistema;
  • u toplotnoj podstanici omogući priključenje uređaja za daljinski prenos podataka a bez oštetnog zahtjeva za postavljanje uređaja;
  • obavještava davaoca usluga o kvaru nastalom na instalaciji korisnika usluga;
  • odgovara za štetu nastalu usled neovlašćenih intervencija na toplotnim instalacijama i opremi;
  • izmiruje plaćanje svojih obaveza u skladu sa ovom odlukom.

Član 61

Davaoc usluge je dužan da organizuje informacioni servis za direktnu telefonsku komunikaciju sa korisnicima usluge, a u cilju urednog prijema i evidentiranja reklamacija kao I radi blagovremenog informisanja korisnika usluge o stanju i događajima bitnim za sistem centralnog grijanja.

Informacioni sistem u toku grejne sezone radi 24 časa dnevno a raspoloživi kontakti se objavljuju putem lokalnih sredstava informisanja.

Član 62

Korisnik usluga je dužan da odmah nakon iseljenja ili promjene vlasništva kod prostora koji se zagrijava u sklopu objekta, pismeno obavjesti davaoca usluga o nastaloj promjeni.

Ako korisnik usluga ne postupi po odredbama iz prethodnog stava obavezan je da plati naknadu za isporučenu toplotnu energiju do dana kada davaoc usluga bude pismeno obavješten o nastalim promjenama.

Korisnik usluga, odnosno vlasnik prostora, koji ne koristi prostor a kome se isporučuje toplotna energija, dužan je platiti naknadu za isporučenu toplotnu energiju u punom iznosu kao da koristi prostor.

IX NADZOR

 

Član 63

Nadzor nad sprovođenjem ove odluke vrši organ lokalne uprave nadležan za komunalno- stambene poslove.

Inspekcijski nadzor nad sprovođenjem ove odluke vrši komunalna inspekcija.

X KAZNENE ODREDBE

Član 64

Novčanom kaznom od 150 do 1500€ kazniće se za prekršaj, davaoc usluge ako:

  1. ne postupa u skladu sa članom ove odluke,
  2. ne izda korisniku usluge termo-energetsku saglasnost u roku predviđenom članom 11 ove odluke, ukoliko su se za izdavanje stekli tehnički i drugi posebni uslovi,
  3. postupi suprotno stavu 3 člana 12 odluke,
  4. postupi suprotno stavu člana 14 odluke,
  5. ne izda rješenje u skladu sa odredbama člana 20 ove odluke,
  6. ne postupi u skladu sa odredbama člana 23 odluke,
  7. ne organizuje rad I ne isporučuje toplotnu energiju shodno članovima 28,29,30 i 31,
  8. ne poštuje rok o početku i završetku grejne sezone, ili ne poštuje trajanje grejnog dana shodno članovima 33 i 34 ove odluke,
  9. ne vodi kotlovsku knjigu u skladu člana 37 odluke,
  10. ne postupi po reklamacionom zahtjevu korisnika usluge shodno članu 55 ove odluke,

Član 65

novčanom kaznom od 20 do 1.000 kazniće se za prekršaj, korisnik usluge fizičko lice ako:

  1. samovoljno izvrši priključenje objekta odnosno instalacija korisnika usluge na distributivni sistem a suprotno odredbama ove odluke ( član 24 odluke ),
  2. samovoljno izvrši isključenje objekta odnosno instalacija korisnika usluge na distributivni sistem a suprotno odredbama ove odluke ( član 24 odluke ),

za prekršaj iz stave 1 ovog člana kazniće se korisnik usluga – preduzetnik novčanom kaznom od 50 do 500€

za prekršaj iz stave 1 ovog člana kazniće se korisnik usluga – pravno lice novčanom kaznom od 150 do 1500€

Član 66

Novčanom kaznom od 10 do 100€ kazniće se za prekršaj korisnik usluga – fizičko lice ako:

1 . ne omogući davaocu usluge pristup i provjeru funkcionalnosti i ispravnosti instalacija centralnog grijanja shodno članovima 56 i 60 ove odluke,

  1. onemogući davaoca usluge da postupi u skladu sa reklamacionim zahtjevom i preduzimanje

neophodnih radnji prema članu 55 ove odluke,

  1. ne vrši investiciono i tekuće održavanje instalacija korisnika usluge radi normalnog funkcionisanja istih shodno stavu 1 člana 21 ove odluke,
  2. ne omogući inspekcijski nadzor shodno odredbama člana 63 ove odluke

za prekršaj iz stave 1 ovog člana kazniće se korisnik usluga – preduzetnik novčanom kaznom od 100 do 250€

za prekršaj iz stave 1 ovog člana kazniće se korisnik usluga – pravno lice novčanom kaznom od 100 do 500€

XI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 67

Kod novoizgrađenih objekata, korisnik usluga je dužan da obezbijedi uslove iz člana 16 stav 1 prilikom priključenja na distributivni sistem, dok su korisnici či su objekti izgrađeni prije stupanja na snagu ove odluke dužni obezbijediti uslove iz člana 16 stav 1 najkasnije do 31.12.2016 godine.

Član 68

Davalac usluge će donijeti pravila o radu distributivnog sistema uz saglasnost nadležnog organa lokalne uprave u roku od šest mjeseci od dana donošenja ove odluke.

Član 69

Tarifni sistem će utvrditi nadležni organ lokalne uprave u roku od šest mjeseci od dana donošenja ove odluke.

Član 70

Zahtjevi korisnika usluga podnijeti davaocu usluga prije stupanja na snagu ove odluke biće rešavani u skladu sa propisima koji su bili na snazi u momentu podnošenja zahtjeva.

Član 71

Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o snabdijevanju toplotnom energijom („Sl. list RCG- opštinski propisi“, br.1/2006) i Odluka o izmjenama i dopunama Odluke o snabdijevanju toplotnom energijom („Sl. list CG- opštinski propisi“, br. 37/2008, 35/2009, 28/2010 i 14/2012).

Član 72

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u „Službenom listu CG- opštinski propisi”.

SKUPŠTINA OPŠTINE PLJEVLJA

 

Broj, 030-523/2015-1                                                                                                  PREDSJEDNIK,

 

Pljevlja, 28.10.2015. god.                                                                                           Tarik Gadžović,s.r.

Add Your Comment

Your email address will not be published.*